ABN-AMRO Tikkie – Waar is mijn geld naar toe?

Zie je NL13ABNA0506417344 op je bankafschrift staan dan is het je soms onduidelijk wie de uiteindelijke ontvanger is van de overboeking. 

Hieronder is aangegeven hoe je kan achterhalen naar welke bankrekening je geld via iDEAL is overgemaakt. Ben je opgelicht, dan heb de IBAN van eind-ontvanger nodig bij een aangifte en ook bij een melding op deze site. Aangifte doen met vermelding van een algemeen gebruikt iDEAL-rekeningnummer is vrijwel zinloos.

Moet je nog betalen? Wil je een TIKKIE/rekeningnummer VOORAF checken?  Volg dan deze instructie.

RABO – iDEAL / Tikkie afschrift.
Bij alle banken zie een min-of-meer vergelijkbaar plaatje bij het aanklikken van details op je rekeningoverzicht.
Bij rekeningnr zie je de “tussenrekening” en daar heb je niets aan.  Het IBAN-nummer van de verkoper en de uiteindelijke ontvanger is het 4e gegeven op bij “omschrijving”

ABN AMRO – iDEAL / Tikkie afschrift.
Ook hier vind je het IBAN-nummer van de verkoper en de uiteindelijke ontvanger op de 4e plaats bij “omschrijving”.

TRIODOS – iDEAL / Tikkie afschrift.
Opnieuw vind je het IBAN-nummer van de verkoper en de uiteindelijke ontvanger op de 4e plaats bij “omschrijving”.

WhatsApp + Tikkie-betaalverzoek

 
 

Is de betaling gestart met een Tikkie-betaalverzoek en ’n WhatsApp-linkje dan kan het handig zijn om ook het telefoonnummer van de afzender te checken. Met WhatsApp beschik je over het 06-nr van de verkoper (klik rechtsboven op de drie puntjes… + Contactinfo).

Het 06-nr is te Googelen (met en zonder streepje) en kan je checken bij Politie.nl, NepWekker-blacklist en  telefoonnummerzoeken.net.